Stockholm/Trosa

Igår så åkte klassen och vår lärare till Stockholm för att få höra och se hur de jobbade i Stockholm. Först fick vi åka till Årsta hallarna där de flesta butikerna köper sina blommor. Där fick vi typ "skylta" med deras saker som de ville att butikerna skulle köpa. Vi fick göra olika dekorationer och sånt. Kommer bilder på det imorgon eller något. Sen åkte vi in till stan och gick på studiebesök i kända blomsterbutiker och fick höra på vad de brukar göra. Vad de har för kunder och sånt, väldigt intressant att höra på faktiskt.

Sen blev det lite fri tid på stan, fick med mig lite hem. Blev en kjol, stickad tröja, topp, och lite smått. :) sen åkte vi till vårt vandrarhem som vi skulle bo på över natten, var en gammal lada som dom hade gjort sjukt fin med jacuzzi och massa.

Idag blev det att åka på visning och titta på en som jobbat i en av butikerna i Stockholm och hon visade upp en massa arrangemang. Som tillexempel, borddukning, festarrangemang, olika dekorationer. Väldigt kul att titta på och hon var väldigt duktig. :) inte alls så litet som vi jobbar här i Linköping kan jag lova.

Men nu ska jag sova, bilder kommer någon dag när jag orkar :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0